

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
Úvodní ustanovení
1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen “VOP“) upravují podmínky
poskytování ubytování a s ním spojených služeb v ubytovacím zařízení Apartmány
La Torretta nacházejícím se na adrese Nový Svět 64, 512 46 Harrachov. (dále jen
„Apartmány La Torretta“).
2. Tyto VOP jsou součástí všech smluv o ubytování uzavíraných ubytovatelem s
třetími osobami (dále jen „klient“) v souvislosti s poskytováním dočasného ubytování
a s ním spojených služeb v Apartmánech La Torretta a v rozsahu v nich uvedeném
upravují práva a povinnosti smluvních stran.
3. Provozovatelem Apartmánů La Torretta je společnost Služby Harrachov s.r.o., IČ:
11972211, se sídlem Nový Svět 64, 512 46 Harrachov, ID datové schránky: b53pq3w,
telefon: +420 728 348 237, e-mail: ubytovani@apartmanylatorretta.cz (dále jen
„ubytovatel“). Kontaktní údaje ubytovatele pro účely ubytování v Apartmánech La
Torreta: Telefon: +420 728 348 237, e-mail: ubytovani@apartmanylatorretta.cz,
webové stránky: www.apartmanylatorretta.cz
II. Postup při rezervaci ubytování a uzavření smlouvy o ubytování
1. Ubytovatel nabízí ubytování v Apartmánech La Torreta a s ním spojené služby
klientům prostřednictvím svých internetových stránek www.apartmanylatorretta.cz,
prostřednictvím individuálních nabídek ubytovatele předkládaných klientům a
prostřednictvím smluvních rezervačních portálů zprostředkovatelů Booking.com (dále
jen „rezervační portál zprostředkovatele“). Všechny tyto nabídky ubytování a s ním
spojených služeb jsou informativní a nezávazné a nejsou tak nabídkou ve smyslu §
1731 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen
“občanský zákoník“). Každá tato informativní nabídka platí za podmínek a po dobu v
ní uvedených, přičemž ubytovatel si vyhrazuje právo jednostranně měnit či
upřesňovat konkrétní podmínky nabídky. Pro účely uzavření smlouvy o ubytování je
rozhodný stav příslušné informativní nabídky k okamžiku, kdy klient provede
rezervaci ubytování některým ze způsobů uvedených v odst. 3 tohoto článku VOP.
2. V rámci ubytování jsou klientovi vždy poskytovány a v jeho ceně jsou zahrnuty
základní služby obvykle spojené s ubytováním včetně poskytnutí lůžkovin, ručníku a
osušky, úvodní a závěrečný úklid (dále jen „základní služby“). Klient má možnost
objednat si u ubytovatele i další volitelné služby spojené s ubytováním (dále jen
„doprovodné služby“) nabízené ubytovatelem za úplatu.
3. Ubytování v Apartmánech La Torretta včetně s ním spojených služeb je klientovi
poskytováno na základě smlouvy o ubytování ve smyslu § 2326 občanského
zákoníku, v platném znění, uzavřené mezi ubytovatelem a klientem provedením
rezervace ubytování klientem, která představuje návrh klienta na uzavření smlouvy o
ubytování, a jejím potvrzením ubytovatelem v souladu s těmito VOP.
4. Rezervaci ubytování (dále jen „rezervace“) může klient provést telefonicky na
telefonním čísle: +420 728 348 237 v pracovní dny v době od 09.00 do 17.00 hod.),
elektronicky prostřednictvím rezervačního systému ubytovatele přístupného
proklikem z webové stránky provozovatele www.apartmanylatorretta.cz (dále jen
“rezervační systém ubytovatele“) nebo elektronicky prostřednictvím rezervačních
portálů zprostředkovatelů nebo elektronicky e-mailem zaslaným na adresu
ubytovani@apartmanylatorretta.cz .
5. Rezervace prostřednictvím elektronického rezervačního systému ubytovatele
probíhá takto:
klient v elektronickém rezervačním systému ubytovatele dostupném z webových
stránek ubytovatele www.apartmanylatorretta.cz proklikem políčka „Rezervace
online“ zadá základní požadavky pro ubytování (termín příjezdu, termín odjezdu,
počet a status osob) a následně z dostupných nabídek ubytování zvolí jím
požadované ubytování a variantu jeho rezervace. V dalším kroku vyplní úplně a
pravdivě údaje v rezervačním formuláři, zvolí z nabízených možností platební
metodu, dále potvrdí zaškrtnutím příslušného políčka skutečnost, že se seznámil a
souhlasí s těmito VOP a že se seznámil s Informacemi o zpracování osobních údajů,
které jsou mu dostupné proklikem jejich názvu. Dále klient případně dobrovolným
zaškrtnutím příslušného políčka udělí ubytovateli souhlas se zasíláním obchodních
sdělení klientovi prostřednictvím elektronických prostředků dle zákona č. 480/2004
Sb. a se zpracováním osobních údajů pro účely těchto obchodních sdělení, jehož
podmínky jsou klientovi přístupné proklikem jeho názvu. Na existenci VOP a
Informací o zpracování osobních údajů a jejich znění je klient dostatečným
způsobem před vlastním provedením rezervace upozorněn a má možnost se s nimi
seznámit. Klientovi nebude umožněno dokončit rezervaci bez vyslovení souhlasu s
VOP a bez potvrzení seznámení se s Informacemi o zpracování osobních údajů.
VOP tvoří nedílnou součást smlouvy o ubytování. Před odesláním rezervace má
klient možnost zkontrolovat si správnost a úplnost údajů v rezervačním formuláři.
Údaje uvedené v odeslané rezervaci jsou považovány za správné a závazné,
přičemž jejich další změny po odeslání rezervace prostřednictvím rezervačního
formuláře nejsou možné. V případě potřeby změn po odeslání rezervace se klient
obrátí telefonicky na telefonní číslo +420 728 348 237. Rezervaci klient odešle
proklikem políčka „Potvrdit rezervaci s povinností k platbě“. Odesláním rezervace
klient potvrzuje, že se plně seznámil s těmito VOP, přičemž s nimi souhlasí a uznává
je jako podmínky a nedílnou součást smlouvy o ubytování. Odesláním rezervace
klient dává závazně najevo zájem uzavřít smlouvu o ubytování. Po odeslání
rezervace je klient přesměrován na platební bránu ubytovatele a jejím
prostřednictvím uhradí jím zvolenou platební metodou cenu ubytování a s ním
spojených služeb, přičemž při placení klient postupuje podle pokynů na webovém
rozhraní. V případě zvolené varianty Platba převodem klient obdrží neprodleně po
odeslání rezervace zprávu na e-mail uvedený v rezervaci obsahující pokyny k platbě.
Po úspěšném provedení platby obdrží klient potvrzení rezervace obsahující shrnutí
podmínek rezervace a potvrzení o provedené platbě.
6. Rezervace provedená klientem prostřednictvím některého rezervačního portálu
zprostředkovatele probíhá obdobným způsobem jako rezervace prostřednictvím
rezervačního systému ubytovatele, s případnými dílčími odlišnostmi danými funkčním
nastavením příslušného rezervačního portálu zprostředkovatele.
7. Smlouva o ubytování je mezi ubytovatelem a klientem uzavřena a smluvní vztah
mezi nimi vzniká:
a) v případě rezervace provedené klientem prostřednictvím elektronického
rezervačního systému ubytovatele – doručením elektronického písemného potvrzení
rezervace ubytovatelem klientovi na e-mailovou adresu zadanou klientem v rezervaci
po úplném zaplacení ceny ubytování a ceny zvolených doprovodných služeb
klientem
b) v případě rezervace provedené klientem prostřednictvím elektronického
rezervačního portálu zprostředkovatele – doručením písemného oznámení
provozovatele rezervačního systému zprostředkovatele o potvrzení rezervace
ubytovatelem doručeným v elektronické podobě klientovi na jeho e-mailovou adresu
zadanou klientem v rezervaci po úplném zaplacení ceny ubytování a ceny zvolených
doprovodný služeb klientem;
c) doručením elektronického písemného potvrzení rezervace ubytovatelem klientovi
na jeho e-mailovou adresu zadanou klientem v rezervaci;
d) v případě rezervace provedené klientem telefonicky - vyplněním karty klienta
ubytovatelem po úplném zaplacení ceny ubytování a ceny zvolených doprovodných
služeb klientem. Vyplnění karty klienta ubytovatelem představuje potvrzení rezervace
ubytovatelem.
7. Smlouvou o ubytování se ubytovatel zavazuje poskytnout klientovi přechodně
ubytování v Apartmánech La Torretta na ujednanou dobu a s tím spojené služby a
klient se zavazuje zaplatit ubytovateli cenu za ubytování a s ním spojené služby.
8. Smlouvu o ubytování tvoří rezervace provedená klientem a její potvrzení
ubytovatelem, resp. oznámení provozovatele rezervačního portálu zprostředkovatele
o potvrzení rezervace ubytovatelem, podmínky uvedené v příslušné nabídce
ubytování k okamžiku provedení rezervace či sjednané při osobní rezervaci a tyto
VOP. V otázkách těmito dokumenty výslovně neupravených se smlouva o ubytování
řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. Je-li klient fyzickou osobou,
který jedná mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného
výkonu svého povolání (dále jen „spotřebitel“), řídí se smlouva o ubytování rovněž
zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů.
Smlouva o ubytování se řídí právním řádem ČR.
9. Tyto VOP jsou v souladu s ust. § 1751 občanského zákoníku součástí smlouvy o
ubytování. Před ustanoveními těchto VOP mají přednost individuální odlišná
ujednání obsažená v rezervaci a v jejím potvrzení ubytovatelem, resp. v oznámení
provozovatele rezervačního portálu zprostředkovatele o potvrzení rezervace
ubytovatelem.
10. Smlouva o ubytování se uzavírá v českém jazyce, ledaže se ubytovatel s
klientem dohodnou jinak. Uzavřená smlouva o ubytování je v její elektronické podobě
archivována u objednatele.
11. Smlouvu o ubytování klient uzavírá vždy přímo s ubytovatelem jako smluvní
stranou smlouvy, a to i v případě, že tak činí prostřednictvím rezervačního portálu
zprostředkovatele.
12. S ubytováním spojené doprovodné služby si může klient u ubytovatele objednat i
dodatečně po uzavření smlouvy o ubytování, a to elektronicky e-mailem:
ubytovani@apartmanylatorretta.cz Nebo telefonicky na telefonním čísle:
+420 728 348 237
13. Provedením rezervace prostřednictvím rezervačního systému ubytovatele nebo
ubytovacího portálu zprostředkovatele klient, který je spotřebitelem, souhlasí s
použitím komunikačních prostředků na dálku pro uzavírání smlouvy o ubytování.
Náklady vzniklé klientovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti
s uzavřením smlouvy o ubytování se neliší od základní sazby poskytovatele
komunikačních prostředků na dálku a nese je výlučně klient. Náklady spojené s
provedením platby ceny ubytování nese ubytovatel.
III. Cena a platební podmínky
1. V případě rezervace provedené klientem prostřednictvím elektronického
rezervačního systému ubytovatele či prostřednictvím elektronického rezervačního
portálu zprostředkovatele je klient povinen zaplatit ubytovateli za ubytování cenu
ubytování a cenu klientem zvolených doprovodných služeb uvedenou u jím
zvoleného ubytovaní a varianty jeho rezervace v rezervačním systému ubytovatele či
na rezervačním portálu zprostředkovatele v okamžiku provedení rezervace klientem.
V případě rezervace provedené klientem telefonicky nebo e-mailem je klient povinen
zaplatit za ubytování ubytovateli cenu ubytování a cenu doprovodných služeb ve výši
dle platného ceníku ubytovatele zveřejněného v době provedení rezervace na
stránkách ubytovatele www.apartmanylatorretta.cz , s nimiž bude klient ubytovatelem
seznámen před provedením rezervace
2. Cena ubytování a cena doprovodných služeb vždy zahrnuje daň z přidané hodnoty
v platné zákonné sazbě a je cenou konečnou.
3. V ceně ubytování je vždy zahrnuto poskytnutí základních služeb. Cena
doprovodných služeb není v ceně ubytování zahrnuta, není – li v konkrétní nabídce
ubytování uvedeno jinak.
4. Cena ubytování a cena doprovodných služeb (dále společně jen „cena“) je
ubytovatelem stanovena a hradí se výlučně v korunách českých.
5. Cenu je klient povinen uhradit v plné výši při rezervaci ubytování, a to:
a) v případě rezervace provedené klientem prostřednictvím rezervačního systému
ubytovatele nebo prostřednictvím rezervačního portálu zprostředkovatele - on-line
platební kartou, bankovním převodem či jinou platební metodou dostupnou
prostřednictvím platební brány, na níž bude klient po provedení rezervace
přesměrován z rezervačního systému ubytovatele, rezervačního portálu
zprostředkovatele nebo odkazem zaslaným ubytovatelem klientovi e-mailem, a to
nejpozději v den provedení rezervace vyjma platby bankovním převodem. Cenu
hrazenou bankovním převodem je klient povinen uhradit jednorázově v den, kdy
klientovi budou doručeny pokyny ubytovatele, resp. provozovatele rezervačního
portálu zprostředkovatele k platbě ceny, přičemž platba probíhá na bankovní účet
specifikovaný v pokynech k platbě. Po úspěšném zaplacení obdrží klient potvrzení
rezervace obsahující shrnutí rezervace a potvrzení o provedené platbě, k němuž
budou přiloženy tyto VOP. Nebude – li cena klientem včas zaplacena, rezervace
klienta automaticky zaniká.
b) v případě rezervace provedené klientem telefonicky nebo e-mailem bankovním
převodem do 7 dnů po obdržení údajů k platbě
6. K provedené platbě ceny obdrží klient od ubytovatele daňový doklad, a to
elektronicky na jeho e-mailovou adresu uvedenou v rezervaci.
7. V případě, že se klient dostane do prodlení s úhradou jakékoliv faktury
ubytovatele dle odst. 2 písm. c) tohoto článku VOP, je povinen zaplatit ubytovateli
zákonný úrok z prodlení z dlužné částky dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb., v
platném znění.
IV. Práva a povinnosti smluvních stran
1. Klient má na základě s ubytovatelem uzavřené smlouvy o ubytování zejména:
a) právo na řádné poskytnutí sjednaného ubytování a s ním spojených služeb,
b) právo na nerušený výkon jeho práv spojených s ubytováním,
c) právo užívat ubytovací prostor vyhrazený mu k ubytování a společné prostory
v Apartmánech La Torretta,
d) právo odstoupit kdykoli před zahájením ubytování či v jeho průběhu od uzavřené
smlouvy o ubytování dle čl. VII. těchto VOP.
2. Klient je na základě s ubytovatelem uzavřené smlouvy o ubytování zejména
povinen: a) zaplatit ubytovateli sjednanou cenu za ubytování a s ním spojené služby,
b) dodržovat pravidla ubytování uvedená v čl. V. těchto VOP a plnit další povinnosti
stanovené klientovi v těchto VOP,
c) poskytnout ubytovateli veškerou součinnost potřebnou k řádnému zajištění a
poskytnutí ubytování a s ním spojených služeb klientovi, zejména ubytovateli
pravdivě a úplně sdělit jím požadované identifikační údaje klienta a dalších
ubytovaných osob,
d) řádně užívat sjednaný ubytovací prostor,
e) v případech stanovených v čl. VII. těchto VOP uhradit při zrušení ubytování
ubytovateli stanovený storno poplatek,
f) nahlásit ubytovateli případnou účast cizích státních příslušníků,
g) chovat se tak, aby svým chováním nenarušoval či neomezoval čerpání ubytování
anebo služeb jiných klientů ubytovatele,
h) uhradit škodu na majetku ubytovatele, kterou mu způsobil klient, osoby ubytované
v Apartmánech La Torretta na základě s klientem uzavřené smlouvy o ubytování či
jiné osoby (dále jen „spoluubytované osoby“) a/nebo jeho domácí zvíře, kterým klient
umožnil přístup k majetku ubytovatele.
3. Klient odpovídá za všechny spoluubytované osoby a osoby, jimž umožní do
Apartmánů La Torretta přístup, a za řádné dodržování pravidel dle čl. V. těchto VOP
všemi těmito osobami. Porušení těchto pravidel těmito spoluubytovanými osobami se
považuje za jejich porušení klientem. Stejně tak klient odpovídá za zvířata vnesená
do Apartmánů La Torretta klientem či spolubytovanými osobami.
4. Ubytovatel je oprávněn klienta neubytovat, pokud chování klienta neodpovídá
dobrým mravům, klient je zjevně pod vlivem alkoholu či psychotropních látek nebo je
klient či jeho oděv či zavazadla nadměrně znečištěn. Ubytovatel si dále vyhrazuje
právo neubytovat klienta, u nějž eviduje jakýkoliv již splatný dluh z ubytování
v Apartmánech La Torretta.
V. Bližší podmínky ubytování v Apartmánech La Torretta
1. Nástup klienta na ubytování (check-in) je možný v první sjednaný den ubytování
od 14.00 hod.
2. Před nástupem na ubytování je klient povinen řádně vyplnit a odeslat ubytovateli
kartu klienta, a to prostřednictvím aplikace Alfred, kterou obdrží společně s
potvrzením rezervace, a to i za všechny spoluubytované osoby.
3. Po zaslání řádně vyplněné karty klienta ubytovateli klient obdrží od ubytovatele e-
mailem číselné heslo (dále jen „PIN kód“) k elektronickým zámkům dveří jeho pokoje
a dveří uzamčených přístupových chodeb Apartmánů La Torretta.
4. Nebude-li mezi ubytovatelem a klientem dohodnuto jinak, je PIN kód aktivní od
okamžiku, od nějž je dle těchto VOP možný nástup na ubytování, do okamžiku, kdy
má být dle těchto VOP pokoj klientem po skončení ubytování nejpozději opuštěn.
5. Ubytovaný je povinen opustit pokoj, v němž je ubytován, (check-out) do 10:00 hod
dne, který je sjednán jako poslední den ubytování. V případě nedodržení tohoto času
je ubytovatel oprávněn po klientovi požadovat a klient je povinen ubytovateli zaplatit
cenu ubytování dle platného ceníku ubytovatele za každý den, v němž klient pokoj
včas nevyklidí. Zároveň je klient povinen nahradit ubytovateli vzniklou škodu v její
plné výši.
6. Klient je povinen zkontrolovat přidělený pokoj ihned po příjezdu. Jakékoli závady
zjištěné při této prohlídce je povinen bez zbytečného odkladu nahlásit ubytovateli na
telefonní číslo: +420 728 348 237 v pracovní dny v době od 9 - 17h nebo písemně e-
mailem na e-mailovou adresu ubytovani@apartmanylatorretta.cz Jakékoliv závady,
které se na přiděleném pokoji vyskytnou později, je klient povinen nahlásit ubytovateli
neprodleně po jejich zjištění, a to stejným způsobem, jako je uvedeno výše. Za
závady zjištěné ubytovatelem na pokoji při skončení ubytování klienta, které nebyly
klientem včas nahlášeny, odpovídá klient, neprokáže-li, že je nezpůsobil on ani
osoby, za něž klient odpovídá. To neplatí, jedná – li se o takové závady, které klient
při jím řádně provedené prohlídce pokoje dle věty první a při běžném způsobu
užívání pokoje nemohl zjistit.
7. Sjednaný pokoj a společné prostory Apartmánů La Torretta může užívat pouze
počet osob sjednaný s klientem ve smlouvě o ubytování, a to pouze osoby uvedené
klientem v jím vyplněné kartě klienta. Změna ubytovaných osob je možná pouze po
předchozím oznámení této změny ubytovateli a sdělení identifikačních údajů nových
ubytovaných osob.
8. Ve všech vnitřních prostorách Apartmánů La Torretta je zakázáno kouřit a
manipulovat s otevřeným ohněm. Ve venkovních prostorách Apartmánů La Torretra
je možno kouřit a rozdělávat oheň jen na místech k tomu ubytovatelem určených. Ve
všech vnitřních a venkovních prostorách Apartmánů La Torretta je zakázáno držet,
vyrábět či přechovávat omamné či psychotropní látky.
9. V době od 22.00 hod. do 6.00 hod. jsou klient spoluubytované osoby a jejich
návštěvy povinny dodržovat noční klid, tedy zdržet se jakékoliv hlučné činnosti,
kterou by mohli být rušeni ostatní klienti Apartmánů La Torretta.
10. Klient není oprávněn používat v Apartmánech La Torretta vlastní elektrické
spotřebiče s výjimkou spotřebičů sloužících k osobní hygieně nebo k dobíjení
mobilních telefonů, notebooků apod., přičemž klient ručí za řádný technický stav a
bezpečné provozování jím používaných zařízení.
11. V pokoji a společných prostorách Apartmánů La Torretta nesmí klient provádět
jakékoliv opravy a úpravy, zejména jakékoliv zásahy do elektrické sítě a jiné instalací,
do zařízení či spotřebičů.
12. Není dovoleno přemísťovat nábytek v pokojích a ve společných prostorách a
odnášet z pokojů Apartmánů La Torretta jakékoliv jejich vybavení.
13. Klient je povinen bezodkladně oznámit ubytovateli jakékoliv škody způsobené na
majetku ubytovatele klientem, spoluubytovanými osobami či návštěvami. K řešení
škody je klient povinen poskytnout ubytovateli potřebnou součinnost.
14. Klient je povinen při každém odchodu z pokoje uzavřít okna, vodovodní kohoutky,
zhasnout světla a odpojit svá zařízení od elektrické sítě.
15. Z bezpečnostních důvodů je zakázáno ponechávat děti mladší 15 let
v prostorách Apartmánů La Torretta bez dozoru.
16. Pobyt se zvířetem na pokoji je povolen pouze v případě, že to bylo s klientem
dohodnuto ve smlouvě o ubytování či dodatečně a že klient zaplatil ubytovatelem
stanovenou cenu za doprovodnou službu zvíře na pokoji. Z bezpečnostních důvodů
je zakázáno ponechávat zvířata v jakýchkoliv vnitřních nebo vnějších prostorách
Apartmánů La Torretta bez dozoru.
17. Klient není oprávněn bez přechozího souhlasu pracovníka ubytovatele umožnit
vstup do částí Apartmánů La Torretta, které jsou přístupné pouze PIN kódu, jiné
osobě, než osobě v Apartmánech la Torretta ubytované.
18. Klientovi není dovoleno brát do pokoje jakékoliv sportovní náčiní a vybavení
vyjma drobného náčiní (např. tenisové rakety, míč).
19. Ubytovatel je oprávněn vstupovat do obývaných prostor i v době nepřítomnosti
klienta a to za účelem úklidu, provedení potřebných oprav a kontroly pokojů.
20. Při nástupu na ubytování se klient zavazuje seznámit s požárními poplachovými
směrnicemi Apartmánů La Torretta. Tyto dokumenty jsou ubytovatelem zpřístupněn
ve vstupních prostorách hotelu a v každém pokoji.
21. Lékárnička pro případ první pomoci je umístěna ve vstupní hale Apartmánů La
Torretta
22. Ohlašovna požáru je na telefonním čísle 150.
VI. Parkování
1. Klient je v době trvání ubytování v Apartmánech La Torretta oprávněn zdarma
využít některé z parkovacích míst přímo u budovy Apartmánů La Torretta
2. Ubytovatel neprovozuje službu hlídaného parkoviště.
3. Po dobu užívání parkovacího místa na parkovišti ubytovatele nevzniká žádná
smlouva o úschově ani jakékoliv obdobné ujednání, z níž by plynul jakýkoliv závazek
ubytovatele vůči klientovi. Ubytovatel neodpovídá za ztrátu či poškození vozidla
zaparkovaného nebo pohybujícího se na parkovišti, za ztrátu či poškození jeho
obsahu a za škody způsobené osobám a zvířatům, rovněž není zodpovědný za
škody způsobené v důsledku nahodilého jevu nebo vyšší moci a za škody
způsobené vandalismem nebo třetími osobami.
VII. Ukončení smlouvy o ubytování, storno poplatky
1. Klient je oprávněn kdykoliv před nástupem na ubytování bez udání důvodu od
smlouvy o ubytování odstoupit a ubytování tak zrušit, a to písemným oznámením
doručeným ubytovateli na e-mailovou adresu www.apartmanylatorretta.cz nebo
poštou na adresu sídla ubytovatele.
2. Zruší-li klient smlouvu o ubytování způsobem dle odst. 1 tohoto článku VOP, je
povinen zaplatit ubytovateli storno poplatek ve výši 50% při zrušení ubytování či při
změně termínu ubytování (změna termínu ubytování je možná pouze se souhlasem
ubytovatele) nejpozději 10 - 4 dny před sjednaným prvním dnem ubytování, při
zrušení ubytování méně než 3 dny před sjednaným prvním dnem ubytování je storno
poplatek ve výši 100% ze sjednané ceny ubytování.
3. V případě, že se klient k čerpání ubytování nedostaví ani do 10.00 hod. dne
následujícího po sjednaném prvním dni ubytování a nedohodne-li se s ubytovatelem
na pozdějším nástupu, či nedostaví-li se ani v tomto dohodnutém pozdějším termínu,
smlouva o ubytování automaticky zaniká. Ubytovateli v takovém případě vzniká
nárok a je oprávněn účtovat klientovi storno poplatek ve výši 100 % ze sjednané
ceny ubytování.
4. Storno poplatek je splatný okamžikem zrušení smlouvy o ubytování. Ubytovatel je
oprávněn odečíst částku odpovídající storno poplatku od ceny uhrazené klientem,
kdy klient obdrží zpět případnou zbývající část z jím zaplacené ceny. V případě, že
dosud cena uhrazena nebyla, je ubytovatel oprávněn vystavit zákazníkovi k úhradě
storno poplatku účetní doklad.
5. Ukončí-li klient smlouvu o ubytování po nástupu na ubytování před uplynutím
sjednané doby ubytování, nemá nárok na vrácení jakékoliv části zaplacené ceny,
resp. nebyla – li ještě zaplacena, je povinen uhradit cenu za celou sjednanou dobu
ubytování. To neplatí, jde-li o zrušení smlouvy v rámci uplatnění práv z vadného
plnění klientem.
6. Ubytovatel je oprávněn vypovědět smlouvu o ubytování bez výpovědní doby, a to
pokud klient či spoluubytované osoby i přes výstrahu ubytovatele hrubě porušují své
povinností vyplývající ze smlouvy o ubytování včetně těchto VOP či stanovené
občanským zákonem nebo dobré mravy. Za hrubé porušení se považuje zejména
porušení pravidel dle čl. V. odst. 9, 10, 11 a 16 těchto VOP.
7. Ubytovatel je oprávněn od smlouvy o ubytování odstoupit a tedy smlouvu o
ubytování zrušit, je-li uskutečnění ubytování klienta ztíženo nebo ohroženo
následkem mimořádných událostí, které nastaly až po uzavření smlouvy o ubytování
s klientem a jejichž vznik ubytovatel nemohl ovlivnit (např. následkem přírodních a
společenských situacemi obvykle definovaných jako vyšší moc, následkem
ubytovatelem nezaviněným přerušením dodávek energií pro Apartmány La Torretta,
následkem poškozením sjednaného pokoje v době před nástupem klienta na
ubytování, které není ubytovatel schopen při vynaložení řádné péče řádně a včas
napravit).
8. V případě uzavření smlouvy o ubytování prostřednictvím rezervačního systému
ubytovatele či rezervačního portálu zprostředkovatele je ubytovatel oprávněn
odstoupit od smlouvy o ubytování a tedy smlouvu o ubytování zrušit také v případě,
když k uzavření smlouvy dojde v den, kdy bude zejména díky prodlevám v
příslušném rezervačním systému/portálu či komunikaci mezi servery proveden
nadměrný počet rezervací/uzavření smluv o ubytování ke stejnému pokoji, přičemž
učinit tak ubytovatel může nejpozději do 48 hod. od uzavření smlouvy o ubytování s
klientem.
9. Zrušení pobytu dle odst. 7 či 8 tohoto článku VOP je ubytovatel povinen oznámit
klientovi bez zbytečného odkladu. V tomto případě obdrží klient zpět již uhrazenou
cenu neprodleně a bez zbytečného odkladu v plné výši zpět. Zároveň nemá klient
vůči ubytovateli nárok na jakoukoliv další náhradu.
10. Odstoupením či výpovědí smlouvy o ubytování není dotčeno právo ubytovatele
na zaplacení ceny či storno poplatku, práva smluvních stran na náhradu škody
vzniklé z porušení smluvní povinnosti ani ujednání, která vzhledem ke své povaze
mají zavazovat strany i po zániku smlouvy o ubytování.
11. Ubytovatel upozorňuje klienta, že v souladu s ustanovením § 1837 písm. j)
zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nevzniká klientovi jako spotřebiteli právo
na odstoupení od smlouvy o ubytování uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14
dnů od jejího uzavření.
12. Pokud klient či spoluubytovaná osoba zanechá své věci na pokoji, po skončení
pobytu vydá ubytovatel uskladněné věci klientovi nebo mu je pošle na adresu
uvedenou v rezervaci na dobírku, přičemž klientovi budou vyúčtovány veškeré
náklady s ubytováním po sjednané době, uskladněním a odesláním.
VIII. Práva klienta z vadného plnění
1. V případě vadného plnění ubytovatele je klient oprávněn uplatnit u ubytovatele svá
práva z vadného plnění ve smyslu § 1914 až 1925 občanského zákoníku. Tento
postup je klient oprávněn uplatnit zejména tehdy, poskytl-li ubytovatel ubytování či s
ním spojené služby klientovi vadně (v rozporu se smlouvou), nebo je neposkytl
vůbec.
2. Klient je povinen vytknout vadu ubytování či s ním souvisejících služeb u
ubytovatele bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 24 hodin poté, kdy měl
možnost vadu zjistit. Vadu klient vytkne ubytovateli buď jejím označením, nebo
oznámením, jak se projevuje.
3. Práva z vadného plnění se u ubytovatele uplatňují telefonicky či e-mailem,
kontaktní údaje pro účely ubytování jsou uvedeny v čl. I. těchto obchodních
podmínek.
4. Pokud je vada vytknutá klientem odstranitelná, má klient právo na její bezplatné
odstranění nebo na přiměřenou slevu z ceny. V případě vady neodstranitelné, kdy
pro ni nelze ubytování nebo doprovodnou službu řádně užívat, má klient právo na
odstoupení od smlouvy nebo přiměřenou slevu z ceny.
5. Klientovi nenáleží práva z vadného plnění, pokud vadu nevytknul včas, nebo
pokud ji sám způsobil, zejména porušením těchto VOP či právních předpisů.
6. Je-li klientem spotřebitel:
a) ubytovatel je povinen vydat klientovi při uplatnění reklamace písemné potvrzení,
ve kterém uvede datum uplatnění reklamace, co je jejím obsahem, jaký způsob
vyřízení reklamace zákazník požaduje a kontaktní údaje klienta pro účely poskytnutí
informace o vyřízení reklamace,
b) reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a klient o tom musí být
informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace,
c) může po marném uplynutí lhůty dle písm. b) tohoto odstavce klient od smlouvy
odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu z ceny,
d) ubytovatel je povinen vydat mu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace,
včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné
odůvodnění zamítnutí reklamace.
VIII. Odpovědnost ubytovatele za škodu
1. Podmínky a rozsah odpovědnosti ubytovatele za škodu vzniklou klientovi a
spoluubytovaným osobám v souvislosti s ubytováním v Apartmánech La Torretra se
řídí platnými právními předpisy.
IX. Informace o mimosoudním řešení sporů
1. Subjektem příslušným pro mimosoudní řešení sporů mezi provozovatelem a
klientem vyplývajících z poskytování ubytování a s tím souvisejících služeb
(spotřebitelské spory) je dle § 20e písm. d) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, Česká obchodní inspekce, se sídlem
Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ 00020869, internetová adresa:
http://www.coi.cz/ nebo jiný subjekt pověřený Ministerstvem průmyslu a obchodu. X.
Ustanovení závěrečná 1. Tyto VOP ve smyslu § 1751 a násl. občanského zákoníku
upravují postup při uzavírání, tvoří obsah a jsou nedílnou součástí smlouvy o
ubytování, uzavřené mezi klientem a ubytovatelem.
2. Pokud jakékoli jednotlivé ustanovení těchto VOP bude shledáno jako neplatné, je
plně oddělitelným od ostatních ustanovení těchto VOP a taková neplatnost nebude
mít žádný vliv na platnost a vymahatelnost jakýchkoliv ostatních ustanovení těchto
VOP.
3. Ubytovatel je oprávněn tyto VOP kdykoliv jednostranně změnit. Pro smlouvu o
ubytování uzavřenou s klientem platí vždy VOP platné v době uzavření smlouvy.
4. Tyto VOP nabývají účinnosti dne 1.07.2025.